Felhasználó név:  Jelszó:  Regisztráció Elfelejtett jelszó

Szép kártya elfogadó hely

Augusztus | 2008-08-16
Kép

A Kovácsszénájai tavon a becslések szerint szinte totális halpusztulás történt, sajnos szem elé került a tó teljes halállománya, ami sokakat meglepett. A korábban „nincs hal a tóban” mondatot hangoztatók csendben álltak a vízparton, vagy a tó közelébe sem jöttek. Kár, hogy így lehetett csak némely embereket meggyőzni, igenis szép állománya volt a tónak. Ha egy víz partján ezután ilyen kijelentést tesznek, jusson eszükbe ez a példa, a kapástalanság nem azt jelenti, hogy nincs hal a vízben.

Kovácsszénájai halpuszulás

A tavon sajnálatos módon halpusztulás történt, augusztus 9-10.-én (szombat, vasárnap), a horgászatot azonnal be kellett szüntetni. A víz tetején nagy tömegű hal pipált, úszva agonizált, külső ingerekre nem reagált, néhány hal görcsösen kiugrált a vízből a csigák pedig kimásztak a partra. Az elpusztult halak nyitott szájjal, erősen nyálkásodva, egyesek vérző kopoltyúval lebegtek a felszínen. A vízparton felállított szivattyúval vízforgatást végeztünk, de nem reagáltak a halak erre. A halak viselkedéséből és a tetemek állapotából ammónia mérgezésre gyanakodtunk, ami szabad formájában rendkívül mérgező hatású. A Pécsi tó üzemi vízszint feletti vízéből, a Herman Ottó tó zsilipjét megnyitva friss vizet engedtünk a tóra. Értesítettük egyúttal az illetékes hatóságokat, de hétvége lévén csak a hatósági állatorvos jött a helyszínre vasárnap délután, melyet ezúton is köszönünk. Víz-, és halmintát, jegyzőkönyvet vettünk fel az esetről. A mintákat hétfőn szállítottuk akkreditált laboratóriumban, aminek eredményeként megállapítható, hogy a tó vize erős szervesanyag szennyeződést mutat és az ammónia messze meghaladja a tűrhető határértéket. A haltetemek vizsgálata során megállapították, a halakon kórjelző (halbetegség) értékű elváltozást nem találtak. Mivel a Kovácsszénájai tó partján mezőgazdasági művelésű terület nincs, erdő övezi a vízpartot, egyetlen szennyező forrás az orfűi szennyvíztisztító telep tóba vezetett tisztított szennyvíz befolyója. Köztudottan a kommunális szennyvíz tartalmaz jellemzően nagy mennyiségben szerves anyagot (nitrogén és foszfor formákat, lebegő anyagot), amit a tó vizéből ki is mutatott a vizsgálat. A pusztulást megelőzően felhőszakadás volt Orfű térségében, csapadékvíz kerülhetett a szennyvíz rendszerbe ami rontja a tisztítás hatásfokát. A szennyvíztisztító telep sem képes megtisztítani a hirtelen megnövekedett mennyiség híg szennyvizet, így a befogadó élővizeket rosszabb összetételű tisztított szennyvízzel terheli. A haltetemek gyűjtésére a solti fehérje-feldolgozóból konténert rendeltünk, és megkezdtük tetemek leszedését, amit megfeszített munkával szerdára be is fejeztünk. A konténerbe 6.120 kg nemes halat szedtünk össze, számos kapitális méretűt is (ponty 13 kg-ig, amur 15 kg-ig, süllő 7 kg-ig, csuka 6 kg-ig, harcsa 40 kg-ig, balin 4 kg-ig). Az egyéb fehér halakat a gyors bomlási folyamat miatt már nem tudtuk kiszedni, lebomlott a vízben. Köszönet a munkáért minden résztvevőnek. A Környezetvédelmi Hatóság csak 12.-én érkezett ki a helyszínre, amikor is mintát vettek a zsilip nyitásnak köszönhetően már „átfolyó” vízből, természetesen jobb értékeket mutattak ki. A vízminta vizsgálati eredményeket megküldtük két szakértőnek is, hogy készítsenek állásfoglalást, amivel a DRV Zrt. felé léphetünk az okozott kár kompenzálása ügyében. Az éves engedéllyel rendelkező horgászokat természetesen valamilyen formában kártalanítjuk a kiesett horgászidő figyelembe vételével.

Vissza a cikkekhez....

Duna és Dráva folyó töltésen történő járműközlekedés rendje
bővebben.. pdf megnyitás
2017-05-11
Baranya Megyei Halfogó Horgász Csapatbajnokság I. és II. osztálynak 2017. június 17-én (szombaton) kerül megrendezésre a Domolosi horgásztavon. A verseny kiírása további részletek....
2016-06-03
Megyei Halfogó Horgász Csapatbajnokság az I. osztálynak 2016. június 18-án, míg a II. osztálynak 2016. június 19-én kerül megrendezésre a Domolosi horgásztavon. A verseny kiírása további részletek....
2015-10-09
2015. november 22-én kerül megrendezésre a II. Kökényi pergető verseny a Malomvölgyi I. (Kökényi tó) tavon. A versenyről bővebb információk: Mészáros András 30/663 1052 számon.
további részletek....

Mi a véleménye az online területi jegyek bevezetéséről?
Ideje volt modernizálni a területi jegyeket is, jól használható.
Jó volt a nyomdai úton előállított papír alapú területi jegy.
Ha nem kell nyomtatni az online jegyeket, akkor jó megoldás lesz.